Kookboek Review ‘Het Blenderboek’

Kookboek review 'Het Blenderboek'

Kruip eens diep in je keukenkastje en blaas het stof van je blender. Of gebruik jij je blender nog wel maar alleen voor smoothies? Mixen is het nieuwe koken! Het nieuwe boek van Nora French geeft een nieuw leven aan jouw blender. Niet alleen voor soepen en smoothies maar ook voor pannenkoeken, dips en sauzen en zoete en hartige baksels. Alles wat je hiervoor nodig hebt zijn de blender en soms nog wat pannen.

Eerste indruk

Het boek is prachtig uitgevoerd in mooie frisse kleuren, waardoor het een feestje is om er doorheen te bladeren. Het boek is overzichtelijk ingedeeld. Het begint met uitleg over de blender en handige weetjes. Ook handig zijn de icoontjes die Nora bij de recepten plaatst, hieraan kun je zien of een gerecht gemakkelijk mee te nemen is als lunch, hoelang het bewaard kan worden in de vriezer en of het vegan is of niet. Handig toch!

De 101 recepten zijn verdeeld over 9 hoofdstukken. Beginnend met Smoothies, Smoothies- & oatmealbowls en dan langs de pannenkoeken, wafels, zoete & hartige baksels door naar de soepen, dips, sauzen en dressings en eindigend bij warme & koude drankjes en niet te vergeten dé toetjes! Tussendoor worden er ook nog tips gegeven, bijvoorbeeld over toppings.

Onze favorieten

Wij vinden het heel erg leuk dat in dit kookboeken allemaal recepten heeft voor een volledige maaltijd, zoals de Fluweelzachte Champignonsoep en de Easy Tomatensoep, maar ook als ontbijt 4 verschillende energy smoothie bowls. Op deze manier kan je op een lekkere en gezonde manier toch snel een maaltijd op tafel zetten.

Conclusie

Lekker eten, daar houden wij van. De 101 gezonde & glutenvrije recepten van Nora French zijn snel, makkelijk en lekker. Een win-win situatie zeggen wij dan!

Hou jij ook van snel, makkelijk en lekker? Hét Blenderboek van Nora French kan je hier kopen.