Kookboek review ‘Shelf Love’ van Ottolenghi Test Kitchen

We kennen het allemaal wel. Je maakt een keer een recept, maar je moet een grotere hoeveelheid aan ingrediënten kopen dan je nodig hebt. Het restant is nog wel even houdbaar. Het verdwijnt achter in je voorraadkast, net zoals andere ingrediënten, die je ooit een keer hebt gekregen, maar waarvan je niet weet wat je ermee kan bereiden. Weet je wat jij nodig hebt? ‘Shelf Love’ van Ottolenghi Test Kitchen (OTK). Het team van OTK heeft naar eigen zeggen: ” ……..keukens afgebroken om dit boek op te bouwen, ingrediënten uiteen geplozen om ze vervolgens weer samen te voegen – combinaties van gerechten gemaakt op basis van wat we in de keuken tegenkwamen.”.

Eerste indruk

Het is een beetje jammer dat de kaft van het boek is uitgevoerd in oranje/rood met roze, Hierdoor komt het een beetje zacht en vrouwelijk over. Terwijl het een boek is voor een ieder, die graag in de keuken staat en een overvolle voorraadkast heeft. Gelukkig is de inhoud smaakvol en krachtig. De foto’s zijn prachtig om naar te kijken. De recepten zijn duidelijk en geven de ruimte voor eigen versies. Ook dagen de recepten je uit om eens lekker door de voorraadkast te struinen en vindingrijker te worden als kok. Je zal natuurlijk niet alle ingrediënten voor een recept vinden in je eigen kast, maar daar waar je iets weghaalt, maak je weer plaats voor iets nieuws.

Onze favorieten

Onze favorieten uit dit kookboek zijn om mee te beginnen de spruitjessalade met parmezaan en citroendressing. Dit gerecht is met geroosterde spruitjes, wat je zeker weten moet proberen en heeft veel smaak door de parmezaanse kaas en de ansjovis. Als tweede favoriet gerecht gaan wij toch voor de Cobb salade met mango-limoen dressing. Dit recept is perfect om dingen te gebruiken, die je nog in de keuken hebt liggen.

Conclusie

Met dit boek wordt een basis gelegd om met je eigen creativiteit aan de slag te gaan en de voorraadkast te plunderen. Bestel het boek direct bij Bol.com. De recepten zijn verrassend en vol van smaak. Dus verras jezelf en je eventuele tafelgenoten en …..

Trek alles uit de kast!

Volg ons op , voor meer behind the scenes en leuke momentopnames.

Tags: Geen categorie